vrijdag 3 augustus 2012

AFSTUDEERPROJECT 'HEMA - BOEK DER LIEFDE'












In het tweede semester van mijn vierde en laatste jaar ben ik vier maanden bezig geweest met het ontwikkelen van mijn afstudeerproject in de richting media. Dit afstudeerproject moest gekoppeld worden aan een bedrijf. Ik koos het alom bekende bedrijf HEMA.

Als reactie op de verknipte liefde in de huidige maatschappij, wilde ik Nederland laten zien dat liefde ook luchtig kan zijn door een grote dosis humor toe te voegen. Daarnaast wilde ik iedereen die niet zo creatief en vindingrijk is met liefde een handje helpen. Dit door middel van een boek. Een boek dat van het begin tot het einde is gevuld met originele en grappige manieren om jouw (nog niet gevonden) liefje het hof te maken.

Het boek bestaat uit vier verschillende hoofdstukken. De indeling van de hoofdstukken luidt als volgt: 1. “Hoe je je grote liefde ontmoet” 2. “Hoe je je eerste afspraakjes overleeft” 3. “Hoe je het leuk houdt” 4. “Hoe je er weer vanaf komt als het toch niet leuk blijkt te zijn”


Deze hoofdstukken zijn op hun beurt weer verdeeld in vijf items/liefdesacties. Deze liefdesacties komen tot stand met behulp van HEMA producten. Humor en tastbaarheid spelen de hoofdrol in het boek. Zo zijn er gedurende de reis door de bladzijdes heen allerlei dingen uit het boek te knippen, scheuren etc. 

Het uiteindelijke doel van het boek der liefde: De Nederlandse vrijgezellen op een humoristische, eerlijke en innovatief romantische manier dichter bij elkaar brengen.


Aansluitend bij het boek creëerde ik ook een sfeerimpressie van de winkelpresentatie en een campagne om het boek te promoten. Dit door middel van een filmpje/commercial. Deze kun je hier bekijken.


Als klapper op de vuurpijl slaagde ik Cum Laude!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten